Çocukların deneyimlerini, onların etkin bir öğrenme süreci geçirmesini sağlayacak şekilde düzenlemekte yetişkinlerin sorumluluğu büyüktür. Ebeveynler, çocuğun akıl yürütme yeteneğini, problem çözmesini ve yaratıcılığını kabul edip onları yüreklendirmelidir.
Yetişkin desteği üçe ayrılır:
1. Çevresel destek: Yetişkin uygun ortam ve malzemeleri temin eder.
2. Sözsüz destek: Yetişkin uygun ortam ve malzemeleri temin ettikten sonra gözlem yapar, onlarla aynı hizaya gelir, çocukları dinler, onların hareketlerini taklit eder.
3. Sözlü destek: Yetişkin çocuklarla etkileşime girerek öğrenime rehberlik eder. Onları dinler ve açık uçlu sorularla çocukların akıl yürütme, problem çözme ve yaratıcılık becerilerini destekler. Ayrıca, yaşıt desteği de teşvik edilir. Örneğin: “Hamurdan küçük küçük toplar yaptın, bu toplarla daha sonra ne yapmayı düşünüyorsun?”, “Blokları kutunun içine yerleştirmeye çalışıyorsun ama sığmadı demek,” gibi sorular çocuğun gelişimini desteklemeye yönelik sorulardır.
Tabi ki, etkin öğrenme çocukların malzeme kullanmasından çok daha fazla şey içermektedir. Etkin öğrenme, çocukların belirmekte yani gelişmekte olan beceri ve yeteneklerini sonuna kadar kullanmaları için olanak sağlayan bir yaklaşımdır. Ayrıca yetişkinler etkin öğrenme halindeyken çocukları çok daha fazla tanıyabilirler.
Etkin öğrenmenin basamaklarından yetişkin desteğinin ayrı bir önemi vardır. Yetişkin desteği olmadığında çocuk yaptığı işin farkındalığını yaşayamayacak ve gerçekten öğrenmiş olmayacaktır.

